W dobie wciąż rozwijającej się technologii, umiejętność pięknego pisania jest czynnością zanikającą. Tym bardziej prawidłowy chwyt przyboru, równe zapisywanie liter i ich prawidłowe łączenie, to sztuka obecna na co dzień w klasach 1-3 naszej szkoły. Bo jeśli nie teraz, to kiedy?

Wychodząc naprzeciw potrzebie ładnego pisania, gdy z wąskiej liniatury przechodzimy na szeroką, gdy uczniowie szukają swojego indywidualnego sposobu pisania – w ostatnim czasie podczas cyklicznych spotkań grupy redakcyjnej czasopisma klas 1-3 – „Plusk Rybki” – podjęliśmy trudy kaligrafii.

Okazało się, że chęć, aby stawiane litery były subtelne i eleganckie – jak te, które wychodziły spod ręki dziadków czy pradziadków – też się szybko pojawiła.

Podczas takich spotkań ćwiczyliśmy kreślenie liter z minuskuły karolińskiej, wzór liter italika oraz projektowanie i tworzenie dekoracyjnego, własnego inicjału. Uczniowie poznali różne rodzaje przyborów do kaligrafii (stalówki, pióra, brush peny, pisaki i inne), mieli okazję sprawdzić, jakie litery są dla nich łatwe, a które sprawiają trudność.

Przecież wszystko można wyćwiczyć!

Dlatego zachęcamy do takich aktywności również innych uczniów.

Kaligrafia może być naprawdę wielką przygodą.